Saker man kan göra med lite köttfärs.

Jag har nog överträffat mig själv idag! Till middag idag blev det världens mest awesome biffar.
Jag mojsade ihop köttfärs, ägg, vitlök och gul lök, och mosade på en herrans massa kryddor: salt, peppar, piripiri, cajunmix, färsk persilja och färsk basilika. Gjorde biffar och stoppade i cheddarost från lördagens burgare i mitten. Nyttigt? Njaae. Gott? Utta helvitte! Stekte hela kalaset i lite olivolja och vips! Biffar!
Grönsaker då? Jag sparade lite av skyn från biffarna i stekpannan och stekte på sparris, broccoli, champinjoner och groddar i vitlök och ännu mer färsk persilja tills de bara fick liiite färg.
Serverade med lite pasta on the side.
Persilja är dagens hallelujah moment.
Och jag lyckades till och med hålla köksutrustning och mat borta från golvet.
Nu ska jag och min not so secret lover, Herr Persilja, spendera kvällen tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Charlotte.

Händigt! Kanske skulle jobba som kock? Ha det!

2010-11-09 @ 12:02:47
URL: http://ateljesvartvitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0